ARKADAŞLARINIZLA OYNAYABİLECEĞİNİZ 5 OYUN!

Herkese tekrardan merhaba!

İkinci postumla tam gaz devam ediyorum. Bu postumda size arkadaşınızla oynayabileceğiniz oyun fikirleri vereceğim. Eğer kutu oyunlardan bıktıysanız ve daha değişik oyunlar arıyorsanız bu yazı tam size göre. Bahsedeceğim oyunların çoğu en az 4-5 kişiyle oynanacak oyunlar, tabi oyunları kendinize göre törpüleyip baştan yaratmak size kalmış!

BEN KİMİM?: Bu oyunda arkadaşlarınızla yuvarlık halinde oturun ve en küçük oyuncu ile başlayın. Oyunun amacı, oyuncuların ortak tanıdığı birini taklit etmek! Bu sizin öğretmenleriniz olabilir, ünlüler olabilir veya arkadaşlarınız olabilir (lütfen oyunun amacını saptırıp dalga geçmeyin kimse ile). Yaptığı taklit en çok tahmin edilen kişi oyunu kazanır.  Kazanan oyuncuya vereceğiniz ödül ise size kalmış. Bunun yerine kazanan oyuncu diğer oyunculara ceza görev de verebilir.

2 DOĞRU 1 YALAN: Bu eğlenceli oyunda neyin yalan olduğunu anlamaya çalışıyorsunuz. Oyuncular kendileri hakkında 3 şey söylüyor, fakat içlerinden biri yalan olacak şekilde. Söyleyeceğiniz o üç şey birbirine yakın şeyler olsun ki yalanı bulmak kolay olmasın. En çok yalanları bulan kişi oyunu kazanır.

HİÇ YAPTIM MI?: Bu oyunda her oyuncu oyuna başlamadan önce bir kağıdın bir yüzüne YAPTIM diğer bir yüzüne ise YAPMADIM yazar. Sonra oyunculardan biri “Ben daha önce hiç ………. yapmadım.” der. Bunu yapanlar kağıdın YAPTIM yüzünü kaldırır, yapmayanlar ise YAPMADIM yüzünü kaldırır. Örneğin, “Ben hiç gece denize girmedim.” diyen oyuncudan sonra denize girenler YAPTIM kağıdını kaldırır. Bu oyunda kazanan veya kaybeden yok. Ama emin olun ortalık karışacak 🙂

KİM DAHA ÇOK: Bu oyun için her oyuncu kendisi dahil gruptaki diğer oyuncuların adını kağıtlara yazar. Oyuncular sırayla “Kim daha çok….?” tarzında sorular soralar ve herkes kimi düşünüyorsa onun adını kaldırır. Örneğin, “Kim ileride bir ünlü ile evlenmeye daha yatkın?” diye soru sorulduktan sonra herkes bir arkadaşını veya kendi adını kaldırır. Çok keyifli olan bu oyunda da kazanan ya da kaybeden yok.

AÇLIK OYUNLARI: Şimdiye kadar bahsettiğim oyunlar daha çok oturarak oynanan düşük tempolu oyunlardı, o yüzden bu oyun diğerlerinden biraz daha farklı olacak. Aslında bu oyunu ilk duyduğumda bana küçük kardeşimin ve arkadaşlarının doğum günü partilerinde oynayacakları türden oyunları anımsattı, ama farkettim ki bu oyun çocuklara göre değil(anlayacaksınız).

Tüm oyuncular kendine bir balon alır. O balonlar sizin hayatınızı sembol edecek. Amacınız balonunuzu korumak ve başkalarının patlatmasına izin vermemek. Oyun bir sağlam balon kalana kadar devam eder, kalan kişi ödüllendirilir.

UYARILAR:

  1. Balonları saklamak yasak. Ancak siz balonlarla beraber saklanabilirsiniz.
  2. Balonları patlatmanız için ucu çok sivri olmayan kalem alabilirsiniz. Hatırlatmama gerek var mı bilmiyorum ama tek hedefiniz balonlar olmalı, sahipleri değil.
  3. Bu oyun küçük çocuklara göre değil kesinlikle, ortalık kana bulanır valla 🙂 Ayrıca şunu da söyleyeyim oyunu oldukça geniş bir alanda oynamanız gerekiyor ve biraz çılgınlık yapmak isterseniz yazın falan hava karanlıkken de oynayabilirsiniz. Havaya daha çok girersiniz 🙂

 

Evet arkadaşlar oyun önerilerim bu şekildeydi, umarım faydalı olmuştur ve sıkıldığınızda denemek istersiniz. Öpüldünüz!

Bir Cevap Yazın

