Kuzuların Sessizliği FİLM YORUMU

İzlemeyen kaldı mı bilmiyorum ama benim daha dün izlediğim bu film hakkında yorumlarımı yazmak istiyorum. Öncelikle gelin filmin konusu ve IMDB puanı neymiş onu görelim.

IMDB: 8,6

1

 

Konusu: Akademiden mezun olmuş genç FBI ajanı Clarice Starling, FBI ajanı kurbanlarının derilerini yüzen sapık bir katilin elinden bir kadını kurtarmaya çalışır. Clarice, katila ulaşmak için başka bir psikopat olan ünlü doktor Hannibal Lecter ile yakınlaşır. Lecter’dan bilgi alması için önce onun güvenini kazanması gerekmektedir.

Benim Yorumum:

Film gerek yüksek IMDB’si olsun gerek gizemli konusu olsun beni kendine çekmişti resmen. Ayrıca psikopat karakterlere de ayrı bir ilgim olduğu hesaba katılırsa… Film genel olarak sürükleyiciydi, hep sonraki sahneyi merak ediyorsunuz. Aynı zamanda izlerken biraz diken üstünde olduğunuz da bir gerçek, arada kalp atışlarınız hızlanıyor yani. Genel olarak film güzeldi, eğer psikolojik gerilim ve gizem tarzı filmler seviyorsanız seveceğinizi düşünüyorum.

Filmin fragmanı için; Kuzuların Sessizliği

YORUMUN BU KISMINDAN SONRASINI SPOILER ALMAK İSTEMEYENLER OKUMASIN!!

Ben uyarımı yapayım da 🙂 Filmin ilk kısımlarında genç dedektifimizin “Buffalo Bill” davasını aydınlatmak için Hannibal Lecter’ın ağzından bilgi almaya çalışacağı bu ilginç görev çok güzeldi. Acaba Lecter’ı konuşturabilecek mi? Lecter onu sevecek mi,  gibi sorular aklımda uçuşuyordu.  Clarice daha sonra sonra Lecter’ın yanına gittiğinde ve Hannibal Lecter’ı ilk gördüğümüzde hepimiz büyüleniyoruz. Neden mi? Açıkcası  benim için Lecter’ın bir dahi gibi konuşması ve hiç bir seri katili andırmaması idi. Hatta gerçek hayatta Hannibal Lecter gibi biriyle karşılaşsam çok zeki bir psikolog derdim, adamın yamyam ve seri katil olacağı aklımın ucundan bile geçmezdi.

123

Diğer etkilendiğim sahne ve hatta en çok beni şoka uğratan sahne Lecter’ın göz önünde olan hücresinden kaçması ve ambulansta canlanması 🙂 Kişiliğini bilmem ama adamın zekası hayran kalınası değil mi sizce de?

hannibal-round-2-400x267

Bahsetmezsem hatrının kalacağı diğer bir sahne en son sahne. En son sahnede, Lecter Ajan Starling’i arıyor ve kuzularının çığlıklarının susup susmadığını soruyor. Bana göre çok anlam yüklü ve böyle bir filme yakışacak türden bir son sahneydi. Ayrıca Lecter’ın “Bu Dünya içinde sen varken daha ilginç” sözü de efsaneydi bence. Şu yorumu yazarken daha iyi anladım, o da filmi bu kadar sevmemin nedeni Hannibal Lecter’dı(film boyunca 16 dk boyunca görünmesi de ayrı mesele tabi). Son olarak sizinle çok sevdiğim birkaç repliği paylaşmak istiyorum:

“Bazen karanlıkta uyanıp kuzuların çığlıklarını duyuyorsun. Ve zavallı Catherine’i kurtarırsan kuzuları susturabileceğini düşünüyorsun.”

leter

“Daha çok konuşmak isterdim ama yemeğe bir arkadaşım davetli.”

Birdahaki yazımda görüşmek üzere!

4 comments

Bir Cevap Yazın

