YAZ İÇİN DİZİ ÖNERİSİ! 3% DİZİ İNCELEMESİ

Herkese merhabalar,
Bugünkü yazımda sizlere yeni keşfettiğim bir diziyi önermek, ve devamında da incelemesini yapmak istiyorum. Yazın izlemek için dizi arayanlara ve hep aynı dizi önerilerinden bıkmışlar için keyifli bir post olacak, iyi okumalar dilerim 🙂

Öncelikle dizimizin adı 3%. Yepyeni bir Netflix dizisi ve sadece ilk sezonu yayınlanmış, o da 8 bölüm toplamda. Konusundan bahsedecek olursam, Dünya paramparça olmuştur ve   Dünya’nın gelecek boyutta yaşayan daha iyi bir kısmı olan Açlıklar adında bir yer vardır. Ancak toplumun sadece %3’ü teknolojinin ileri düzey olduğu, her hastalığın tedavisi olan ve refah dolu bir yer olan Açıklar’a gitmeye hak kazanır.

Kısaca konusu bu şekilde. Bana ilk bölümlerde Açlık Oyunları’nı anımsattı ama konusu daha farklı. Açlık oyunlarını çok seven biri bu diziyi de sevebilir. Bu arada dizi Portekizce, ama İngilizce dublajlı. Eğer konusu ilginizi çektiyse sizin için fragman linkini bırakacağım. Bir şans verin derim ben.

SPOILER İÇEREN KISMA GELDİK!

(Diziyi izlemeden buraya okumanızı kesinlikle tavsiye etmem)

Şununla başlamak istiyorum ki, dizi ince bir şekilde kurgulanmış ve izlerken bazı sahneler geliyor, ağzınız bir karış açılıyor. Diziyi izlerken aldığım bir mesaj vardı, o da: “kimseye tam olarak güvenme ve sadece kendini düşün”dü.

İlk bölüm olan Cubes’da küp yaptıkları sahnede Rafael’in yanındaki çocuktan küpü çalması ve buna rağmen kimsenin müdahale etmemesi yaşadığım ilk şoktu dizi sırasında. Sonra ikinci bölüm (Coins) geldi, bu bölümde de Fernando elenmesin diye düşünürken kura çekme fikri çok hoşuma gitti. Joana en kısa ipi çekince, “tamam o gidiyor” diye düşünürken parayı kaşla göz arasında başkasından çaldığı ortaya çıkınca insanların Açlıklar’a gidebilmek için neler yapabileceğini düşündüm. Bunun yanısıra Michele’in köstebek olduğunu öğrendiğimde yok artık demiştim. Olabilecek en son insandı bana göre. Ama asıl bomba Michele’nin Bruno’yu tuzağa düşürdüğü sahneydi. O an anladım Michele’in göründüğü gibi olmadığını ve çok tehlikeli olduğunu. Sonraki bölüm, yani Corridor, eminim ki herkese “iyiki Joana gitmemiş” dedirten bir bölümdü, zira Joana gurubu kurtardı diyebilirim. İlerleyen bölümlerde, bodrum gibi bir yere kapalı kaldıklarında Marco ve çetesinin yaptıkları kabul edilebilir değildi. Rafael’e bu bölümlerde Marco’ya karşı çıkmasından dolayı ısındım. Joana gelip adayları Marco ve çetesinden kurtardığında derin bir nefes aldım, bölüm Marco’nun ezilmesiyle bitince de oh olsun dedim.

Bundan sonraki bölümleri açıkçası Ezequiel’in iyi biri olup olmadığını ve Açlık’ın nasıl bir yer olabileceğini düşünerek izledim. Ezequiel’in hikayesi beni bir miktar üzdü ve ona sempati besledim. En son bölüm ise apayrı heyecanlı geçti. Fernando’nun kendi tasarladığı aday testi yüzünden elenmesi ve hala Michele diye sayıklaması sinir etti beni. Son olarak, ilk sezon bitmeden Açıklar’ın nasıl bir yer olduğunu görmek istedim, ancak kazanan adaylar Açıklar’a ulaşamadan bölüm bitti ve ben merak ettiğimle kaldım.

Zekice kurgulanmış bir dizi olan 3% ‘ün 2017’de çıkması beklenen ikinci sezonunu sabırsızlanarak bekliyorum.

Benim incelemem bu kadardı, buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim, görüşmek üzere!

Bir Cevap Yazın

