TRENDEKİ KIZ – FİLM İNCELEMESİ!

Herkese selam 🙂

Bugünkü incelememde Trendeki Kız isimli filme ev sahipliği yapıyorum. Trendeki Kız filmi Eylül 2016’da vizyona giren ve aynı zamanda bir kitap uyarlaması bir film. Her şeyden önce gelin konusuna ve IMDB puanı bir göz atalım.

Konusu: Rachel henüz yeni boşanmıştır çalıştığı yere her sabah trenle gitmektedir. Nedense hergün trende çok iyi anlaşan bir çift görür ilk başta çok dikkatini çekmese de ilerleyen günlerde de onları görmesi ve nasıl böyle iyi bir çift olduklarını konuştukları şeylerden anlamaktadır. Fakat gördüğü ve duyduğu bir olay sonrasında bazı şeylere şahit olunda kendini bir anda gerilim dolu anların yaşandığı bir yerde bulur.

IMDB: 6,5

Tür: Gizem ve gerilim.

Benim yorumum: Filmi izlemeden önce az çok konusu hakkında fikir sahibiydim ve olay örgüsünün gizemi beni bu filmi izlemeye itti. Spoiler vereceğim kısma gelmeden önce size bu filmi önerir miyim yoksa önermez miyim, işte ondan emin olamadım arkadaşlar. Film kesinlikle kötü değildi, içinde bol bol gizem vardı, sizi şaşırtan noktaları da vardı. Filmin başları biraz yavaş ilerledi çünkü her karakteri ayrı ayrı tanıdık, yaşadıkları hayata şahit olduk. Filmin neredeyse ortasına kadar ana olay örgüsü başlamadı. Ancak başladığı zaman da tam başladı. Filmin ikinci yarısını daha çok beğendim bu nedenle. Eğer boş vaktiniz varsa ve zaman öldürmek istiyorsanız, bu filmi izleyebilirsiniz. Fakat sizi tatmin edecek, zamanınıza değmesini istediğiniz bir film istiyorsanız bu filmi izleyin diyemem. Filmin fragmanı,

 

(AYRINTILI İNCELEMEYE GEÇİYORUM, FİLMİ İZLEMEDEN OKUMAYIN)

İşte geldik ayrıntılı incelemeye. Ben filmin başlarında Rachel’a pek sempati duyamadım, trendeyken Megan-Scott çiftini sapık gibi izlemesi itici geldi. Bir de sizin de izlerken başınıza geldi mi bilmiyorum ama Megan ve Anna’yı bir süre karıştırıp durdum 🙂 İkisini ayırt etmek biraz vaktimi aldı anlayacağınız. İlerleyen sahnelerde Rachel ve Tom sahnelerinde Rachel’ın delirmeleri, Tom’u işinden kovdurması gibi olaylardan sonra Rachel’ın deli olduğuna kanaat getirdim (getirmez olaydım).

Sonrasında Megan’ın psikologuyla ilişki yaşaması mı desem, yoksa Megan’ın kaybolması mı desem, film bu tarz heyecanlı olaylarla doluyor. Rachel da ilk psikoloğun Megan’ı öldürdüğünden şüpheleniyor sonra da Scott’ın. Ama kendi kocasından şüphelenemiyor bir türlü.

Şimdi filmin en bomba yerine gelelim – Tom’un sayko olduğunu öğrendiğimiz yer 🙂 Dikkat ettiyseniz filmin en başında Rachel’ın ayna kırma sahnesi vardı, sonlara doğru aynı sahnede aynayı Tom kırıyordu. Tom’un aslında Rachel’a bunca zamandır dediği şeyleri kendisinin yapmış olması beni şok etmişti. Zaten bunu öğrendikten sonra Tom’un Megan’ı öldürdüğünü tahmin etmek çok zor olmadı (Meghan da Scott’un yanında hem psikiyatristiyle hem de Tom ile ilişki yaşıyormuş. Megan Tom’dan hamile kalınca kavga ediyorlar ve Tom Megan’ı o şekilde öldürüyor).  Son sahneden bir önceki sahnede, yani Rachel’ın Tom’u öldürdüğü sahnede korktum aklı bir karış havada olan Rachel kendini hapiste bulacak diye, ama Anna sağolsun nefsi müdafadan sıyırdı hapse girmeyi.

Dediğim gibi başlarda Rachel’a pek ısınamasam da Tom’un dediklerinden sonra Rachel’ı sevmeye başladım. Hadi son olarak size Rachel’ın son sahnede söylediklerini bırakayım:

” Today, I sit in a different car and I can look ahead. Anything is possible, because I am not the girl I used to be.”

Hoşçakalın!

Bir Cevap Yazın

