BİRİMİZ YALAN SÖYLÜYOR – KİTAP YORUMU!

Kitabın orijinal adı: One of Us is Lying

Yazarı: Karen M. McManus

Goodreads puanı: 4.07

Sayfa Sayısı: 350

Türü: Genç Yetişkin, Gizem, Gerilim

Tanıtımı: Dikkatlice takip ederseniz, belki bu gizemi çözebilirsiniz.
Bir pazartesi öğleden sonra, Bayview Lisesi’nin beş öğrencisi cezaya kaldı.
Bronwyn, öğrencilerden ZEKİ olanı, Yale Üniversitesi’ne girmek istiyor ve asla kuralları çiğnemiyordu.
Güzel olan Addy ise mükemmel bir mezuniyet balosu prensesiydi.
Sabıkalı olan Nate, halihazırda uyuşturucu satıcılığından şartlı tahliye edilmişti.
Sporcu olan Cooper, tüm gözleri üzerinde toplayan bir beyzbol oyuncusuydu.
Ve herkes tarafından Dışlanan Simon, Bayview Lisesi’nin ünlü dedikodu uygulamasının yaratıcısıydı.
Ancak kimse Simon’ın o ceza sınıfında öleceğini tahmin edemezdi. Yapılan soruşturmaya göre Simon’ın ölümü bir kaza değildi. Üstelik polis, Simon’ın diğer dört öğrenci hakkında yayınlayacağı dedikoduları eline geçirince hepsi birer cinayet şüphelisi oldu. Peki kim yalan söylüyordu?
Herkesin sırları vardır, değil mi? Asıl önemli olan, o sırları korumak için ne kadar ileri gideceğinizdir.

YORUMUM

Biraz Gossip Girl, biraz Kahvaltı Kulubü, biraz da One Tree Hill barındıran; içinde bolca klişe olan bir kitaptı. Babası tarafından spor konusunda baskı altında kalan Cooper yüzünden One Tree Hill, Simon’un okulunda açtığı “Dedikodu Kazanı” isimli ifşa yayınlayan blog yüzünden Gossip Girl ve birbirinden alakasız arkadaş olmayan 5 öğrencinin cezaya kalması yüzünden Kahvaltı Kulubünü andırdı. Tüm bu benzerlikler biraz rahatsız ediciydi çünkü kitabın özgünlüğünü sorgulattı bana. Ancak kitaptaki asıl olay “Dedikodu Kazanı”‘nı kuran Simon’ın bu ceza sırasında ölmüş olması. Buradan sonra tüm bu saydığım klişeler artık o kadar da rahatsız edici olmamaya başlıyor ve herkesin dikkati olayı çözmeye yöneliyor.

Kitap sırasıyla cezaya kalan ve şüpheli durumunda olan bu dört öğrencinin ağzından anlatılıyor. Kitabı dört farklı karakterin ağzından okumak onları daha iyi tanımamızı sağlıyor, ama onlardan şüphelenmemizi de zorlaştırıyor. Şahsen ben okurken hiçbir karakterin bunu yaptığına ihtimal vermemiştim. Kitapla ve sonuyla ilgili spoiler vermek istemiyorum o yüzden şu kadarını söylüyorum: kitabın sonu beni tatmin etti.  Son olarak kitap çok hızlı akıyor ve çerezlik olmasından ötürü bir yaz/plaj kitabı olabilir benim için. Okumanızı öneriyorum 🙂

 

Yorum bırakın